Impact Stories

Hvordan kan virksomheders vision og mission skabe grundlaget for meningsfyldte jobs og karrierer?

Det undersøger vi gennem kampagnen Impact Stories. Over de næste uger stiller vi skarpt på fire mindre og større virksomheder fra vidt forskellige sektorer, som alle har formået at danne et meningsgrundlag baseret på bæredygtighed, som skaber værdi for forretningen, medarbejderne og samfundet.

De korte videoportrætter kommer både ind på virksomhedernes historie og vision, og skildrer, hvordan særligt de unge medarbejdere skaber mening og værdi i deres arbejde.

Vi løfter sløret for en video hver uge fra slutningen af november 2019. Kampagnen er lavet med støtte fra Tuborgfondet og videoerne er skabt i samarbejde med theimpactful.org.

De unge for verdensmålene

Med støtte fra Tuborgfondet har Global Compact Network Denmark i 2019/2020 et særligt fokus på unge mennesker og deres potentiale til at bidrage til opnåelsen af verdensmålene gennem nytænkning, innovation og forretningsudvikling. Grundlaget for indsatsen er blandt andet erkendelsen af, at unge mennesker i dag kræver øget samfundsansvar hos deres nuværende og kommende arbejdsgivere, og at de generelt er mere interesserede i jobs og karrierer, som bidrager til en mere bæredygtig verden.

Som led i indsatsen har vi også fundet frem til årets unge, danske SDG Pioneer samt sat gang i vores nye innovations- og udviklingsforløb for unge, Young SDG Innovators Programme.

Støttet af
Tuborgfondet-Logotype-Red-RGB_ok