Impact Stories

Supported by:

Hvordan kan virksomheders vision og mission skabe grundlaget for meningsfyldte jobs og karrierer?

Det undersøgte vi gennem kampagnen Impact Stories. Over 4 uger i november 2019 blev der stillet skarpt på fire mindre og større virksomheder fra vidt forskellige sektorer, som alle har formået at danne et meningsgrundlag baseret på bæredygtighed, som skaber værdi for forretningen, medarbejderne og samfundet.

De korte videoportrætter kommer både ind på virksomhedernes historie og vision, og skildrer, hvordan særligt de unge medarbejdere skaber mening og værdi i deres arbejde.

Kampagnen er lavet med støtte fra Tuborgfondet og videoerne er skabt i samarbejde med theimpactful.org.

Please accept preferences cookies to watch this video.
Please accept preferences cookies to watch this video.
Please accept preferences cookies to watch this video.
Please accept preferences cookies to watch this video.

De unge for verdensmålene

Med støtte fra Tuborgfondet havde Global Compact Network Denmark i 2019/2020 et særligt fokus på unge mennesker og deres potentiale til at bidrage til opnåelsen af verdensmålene gennem nytænkning, innovation og forretningsudvikling. Grundlaget for indsatsen er blandt andet erkendelsen af, at unge mennesker i dag kræver øget samfundsansvar hos deres nuværende og kommende arbejdsgivere, og at de generelt er mere interesserede i jobs og karrierer, som bidrager til en mere bæredygtig verden.

Som led i indsatsen fandt vi i 2019 frem til årets unge, danske SDG Pioneer samt sat gang i et innovations- og udviklingsforløb for unge, Young SDG Innovators Programme der løb fra September 2019 til Juni 2020. 

Joachim Marc Christensen

Network Manager, Kommunikation og presse, Klima & miljø